Κατηγορίες
HARDWARE

Xbox Series X: Προδιαγραφές, τιμή, όλα όσα γνωρίζουμε

Όλα τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την επερχόμενη Xbox Series X της Microsoft.

Το Xbox Series X πρόκειται να κυκλοφορήσει αυτήν την περίοδο των διακοπών, φέρνοντας τη σειρά κονσόλας της Microsoft σε μια νέα γενιά. Ακολουθεί την αρχική κυκλοφορία του Xbox One το 2013 και την κυκλοφορία των αναβαθμίσεων Xbox One S και Xbox One X το 2016 και το 2017, αντίστοιχα. Και καθώς πλησιάζουμε αυτήν την προθεσμία, μαθαίνουμε όλο και περισσότερο για το Xbox Series X. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για να βάλουμε το Xbox Series X σε σχέση με το PS5 . 

Η Microsoft έχει ήδη παρουσιάσει επίσημα τις πλήρεις προδιαγραφές του Xbox Series X, με δέσμευση για ρυθμούς καρέ 4K, 60+ fps και ανίχνευση ακτίνων. Ωστόσο, ορισμένες λεπτομέρειες όπως η τιμή παραμένουν άγνωστες. Γι ‘αυτό συλλέγουμε όλες τις πληροφορίες που γνωρίζουμε, επιβεβαιώνουμε και φημολογούμενα, σε μια βολική σελίδα για να ενημερώνουν οι αναγνώστες μας την κυκλοφορία του Xbox Series X.

Cheat Sheet Xbox Series X: Βασικές λεπτομέρειες με μια ματιά 

Ημερομηνία κυκλοφορίαςΔιακοπές 2020
ΤιμήTBD, αναμένεται περίπου 499 $
Βασικά χαρακτηριστικά4K στα 60 Fps, 8K, 120 Fps, ανίχνευση ακτίνων, γρήγοροι χρόνοι φόρτωσης
Βασικά παιχνίδιαHalo Infinite, Senua’s Saga: Hellblade 2, Full Xbox συμβατότητα προς τα πίσω
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣΠροσαρμοσμένος επεξεργαστής AMD Zen 2
ΕΜΒΟΛΟΜνήμη 16 GB GDDR6
GPU12 teraflop RDNA 2 GPU
Αποθήκευση1TB NVMe SSD, ιδιόκτητη υποδοχή επέκτασης SSD

Ημερομηνία κυκλοφορίας του Xbox Series X 

Παρόλο που δεν έχουμε συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας, το Xbox επιβεβαίωσε τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και στο ιστολόγιό του ότι σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το Xbox Series X αυτή την περίοδο των διακοπών.

Οι φόβοι για το coronavirus είχαν υποψίες αναλυτές να καθυστερήσουν νωρίτερα τον Μάρτιο, αλλά στις 24 Μαρτίου, η Microsoft ανακοίνωσε σε συνέντευξή της στο CNBC ότι οι κινεζικές αλυσίδες εφοδιασμού της «επιστρέφουν στο δρόμο». Ο Διευθύνων Σύμβουλος Satya Nadella πρόσθεσε την προειδοποίηση ότι “θα πρέπει να το ελέγξουμε ξανά” όταν συζητούσαμε την ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά φαινόταν ως επί το πλείστον σίγουρος, τερματίζοντας τα σχόλιά του λέγοντας “νιώθουμε καλά για το πού είμαστε”.

Οι προηγούμενες κονσόλες Xbox τείνουν να κυκλοφορούν τον Νοέμβριο, οπότε προσέξτε και το Xbox Series X περίπου εκείνη την εποχή.

Προδιαγραφές Xbox Series X

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣΠροσαρμοσμένη CPU AMD Zen 2: 8 πυρήνες, 16 νήματα @ 3,8 GHz
GPUΠροσαρμοσμένη GPU AMD RDNA 2: 12 Teraflops, 52 CU @ 1.825 GHz
Μέγεθος κύβων360,45 mm²
ΕΜΒΟΛΟ16 GB GDDR6
Εύρος ζώνης RAM10 GB @ 560 GBps, 6 GB @ 336 GBps
Αποθήκευση1TB NVMe SSD
Επεκτάσιμη αποθήκευσηΚάρτα επέκτασης 1TB, εξωτερική υποστήριξη σκληρού δίσκου USB 3.2
Οπτική μονάδα δίσκου4K Blu-ray

Νωρίτερα αυτόν τον Μάρτιο, η Microsoft ανακοίνωσε τις πλήρεις προδιαγραφές για το Xbox Series X, αποκαλύπτοντας τη δέσμευση να φέρει το στυλ PC στο σαλόνι.

Το Xbox Series X θα χρησιμοποιεί μια προσαρμοσμένη CPU AMD Zen 2 με 8 πυρήνες και 16 νήματα @ 3,8 GHz, μια προσαρμοσμένη GPU 12 teraflops AMD RDNA 2 με 52 CU @ 1,825 GHz, 16 GB RAM GDDR6 που λειτουργεί σε εύρος ζώνης 10 GB @ 560 GBps και 6 GB @ 336 GBps, 1 TB NVMe SSD με υποδοχή για προαιρετική ιδιόκτητη κάρτα επέκτασης SSD 1 TB και οπτική μονάδα δίσκου 4K Blu-ray. Θα διαθέτει επίσης θύρες USB για αξεσουάρ και εξωτερικούς σκληρούς δίσκους.

Οι περισσότερες από αυτές τις προδιαγραφές είναι συγκρίσιμες με τις προδιαγραφές PS5 που ανακοίνωσε η Sony λίγο μετά την ανάρτηση του Xbox, αν και το Xbox Series X διαθέτει μεγαλύτερο SSD από το 825 GB του PS5, μια ελαφρώς πιο ισχυρή CPU στα 3,8GHz έναντι 3,5 GHz και γενικά πιο ισχυρή GPU από τα 10,3 teraflop του PS5, 36 CU στα 2,23GHz κάρτα.

Σύμφωνα με τον πρακτικό χρόνο της Digital Foundry με το Xbox Series X, όλες αυτές οι προδιαγραφές συνδυάζονται για να καταστούν περισσότερο από «διπλάσιες από το Xbox One X», με τη δυνατότητα να εκτελεί ταυτόχρονα τέσσερις συνεδρίες παιχνιδιών Xbox One S το ίδιο τσιπ.

Απόδοση γραφικών Xbox Series X

Η ιδέα πίσω από αυτές τις προδιαγραφές είναι να επιτρέψετε στο Xbox Series X να υποστηρίζει gameplay 4K στα 60 fps σε όλα τα νέα παιχνίδια, καθώς και gameplay 8K ή 120 fps για ορισμένους επιλεγμένους τίτλους. Αυτά τα Xbox Series X θα υποστηρίζουν επίσης τεχνολογία μεταβλητού ρυθμού ανανέωσης , η οποία επιτρέπει στην κονσόλα να αλλάζει αυτόματα το ρυθμό ανανέωσης με βάση την τηλεόραση ή την οθόνη στην οποία είναι συνδεδεμένη έτσι ώστε να αποφεύγεται το σχίσιμο και το φάντασμα. Σε παρόμοια σημείωση, η τεχνολογία σκίασης μεταβλητού ρυθμού επιβεβαιώνεται και για το νέο Xbox, η οποία θα επιτρέψει στους προγραμματιστές να αφιερώσουν ορισμένα τμήματα της GPU σε συγκεκριμένα εφέ, επιτρέποντας έναν πιο σταθερό ρυθμό καρέ σε υψηλές αναλύσεις.

Η Microsoft δήλωσε επίσης σε μια δημοσίευση ιστολογίου στις 14 Ιουλίου ότι η GPU του Xbox Series X θα επιτρέψει στους προγραμματιστές να συγκρατούν πιο αποτελεσματικά τα δεδομένα γραφικών μέχρι την ακριβή στιγμή που το παιχνίδι το χρειάζεται, με αποτέλεσμα “2,5 φορές την αποτελεσματική χρήση εισόδου / εξόδου και μνήμης. “

Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό ανακοινωθέν γραφικό χαρακτηριστικό είναι η ανίχνευση ακτίνων με επιτάχυνση υλικού, μια τεχνική που επιτρέπει εξαιρετικά ρεαλιστικό φωτισμό, σκιές και ανάκλαση. Παραδοσιακά, ο χρόνος απόδοσης αυτής της τεχνικής ήταν πολύ μεγάλος για χρήση σε παιχνίδια, αλλά και το Xbox Series X και το PS5 υπόσχονται να το φέρουν σε ψυχαγωγία σε πραγματικό χρόνο στην επόμενη γενιά κονσόλας.

Είδαμε μια ματιά στο πώς θα μπορούσε να φαίνεται η ανίχνευση ακτίνων X της σειράς Xbox όταν το Minecraft με RTXκυκλοφόρησε για τον υπολογιστή στις αρχές του Απριλίου. Στις δοκιμές μας, διαπιστώσαμε ότι η αναπαραγωγή του Minecraft με δυνατότητα ανίχνευσης ακτίνων σε εύλογη απόσταση απόδοσης 24 κομματιών απαιτούσε τουλάχιστον RTX 2070 Super για να χτυπήσει το παιχνίδι 1080p @ 60 fps. Εάν οι υποσχέσεις ανίχνευσης ακτίνων X της σειράς Xbox μπορούν να συμβαδίσουν με αυτό το είδος ισχύος, αυτή είναι μια αρκετά καλή ένδειξη για το τι θα είναι σε θέση.

Απόδοση αποθήκευσης Xbox Series X

Η ενεργοποίηση όλων αυτών των δυνατοτήτων είναι ένα νέο SSD 1TB , το οποίο αντιστάθμισε υψηλότερες αναλύσεις επιτρέποντας ταχύτερους χρόνους φόρτωσης. Από την πλευρά του λογισμικού, η Microsoft δημιουργεί επίσης το “Xbox Velocity Architecture”, το οποίο θα εκμεταλλευτεί το SSD για να επιτρέψει στο “προγραμματιστή 100 GB παιχνιδιών να είναι άμεσα προσβάσιμο από τον προγραμματιστή.”

Ο στόχος εδώ είναι να επιτρέψουμε μεγαλύτερους κόσμους και λιγότερους διαδρόμους φόρτωσης (δηλαδή όταν ένα παιχνίδι κρύβει τους χρόνους φόρτωσης παγιδεύοντας τη συσκευή αναπαραγωγής σε ανελκυστήρα ή ένα λεπτό διάδρομο ενώ φορτώνει την επόμενη περιοχή). 

Στις 14 Ιουλίου, η Microsoft κυκλοφόρησε μια ανάρτηση ιστολογίου με λεπτομέρειες για τις λεπτομέρειες της αρχιτεκτονικής Velocity Architecture, όπου εξήγησε ότι το SSD του Xbox Series X θα διαθέτει 2,4 GB / s απόδοσης εισόδου / εξόδου, η οποία είναι “40 φορές η απόδοση του Xbox One.” Το Xbox Series X θα χρησιμοποιήσει επίσης έναν προσαρμοσμένο αλγόριθμο αποσυμπίεσης δεδομένων υφής που ονομάζεται BCPack, τον οποίο η Microsoft θα συνδυάσει με τον βιομηχανικό τυποποιημένο αποσυμπιεστή LZ για να επιτρέψει στους προγραμματιστές να μειώσουν το μέγεθος των παιχνιδιών τους.

Για να αυξήσει περαιτέρω την ταχύτητα, η Microsoft διαφημίζει επίσης νέα εργαλεία για προγραμματιστές για τον έλεγχο των λειτουργιών I / O και της καθυστέρησης. Για λειτουργίες, οι προγραμματιστές θα μπορούν να δημιουργούν πολλές ουρές για τον τρόπο με τον οποίο το Xbox Series XI / O χειρίζεται τα δεδομένα των παιχνιδιών τους, τα οποία θα τους επιτρέψουν να δώσουν προτεραιότητα σε ορισμένες πτυχές κάθε παιχνιδιού ανάλογα με το γούστο τους. Για λανθάνουσα κατάσταση, θα μπορούν να μειώσουν το σκίσιμο της οθόνης αποσυνδέοντας το buffering καρέ από την καθυστέρηση, καθώς και να μειώσουν την καθυστέρηση εισόδου χρησιμοποιώντας τη “είσοδο δυναμικής καθυστέρησης” για τη λήψη “πατώντας τα κουμπιά τόσο γρήγορα όσο 2 ms.” 

Το πλεονέκτημα όλων αυτών των λειτουργιών είναι ότι το Xbox Series X θα περιμένει από όλα τα νέα παιχνίδια να διαθέτουν SSD, καθώς και τυχόν συμβατά προς τα πίσω παιχνίδια που θέλουν να επωφεληθούν από τη νέα τεχνολογία. Ένας παραδοσιακός σκληρός δίσκος απλά δεν θα είναι σε θέση να συνεχίσει, ειδικά όταν πρόκειται για την εξάλειψη των διαδρόμων φόρτωσης.

Εάν συμπληρωθεί το εσωτερικό SSD, οι χρήστες που θέλουν να παίξουν τους πιο πρόσφατους τίτλους αναμένεται να αγοράσουν μια ιδιόκτητη κάρτα SSD 1 TB για το σύστημα. Αυτό θα λειτουργεί πανομοιότυπα με το εσωτερικό SSD μόλις συνδεθεί, αλλά πιθανότατα θα κοστίσει περίπου 200 $. Ωστόσο, η Microsoft επιβεβαίωσε ότι παλαιότερα παιχνίδια Xbox που δεν χρησιμοποιούν τις νέες δυνατότητες της Σειράς X μπορούν να εκτελούνται από εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, ωστόσο. Δεν υπάρχει επιβεβαιωμένη υποστήριξη για εξωτερικούς SSD τρίτων, ενώ το PS5 ανακοίνωσε ότι θα υποστηρίξει ορισμένα SSD M.2 μετά την κυκλοφορία.

Το SSD θα επιτρέψει επίσης την αναστολή πολλαπλών παιχνιδιών ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας μια νέα λειτουργία που ονομάζεται “Quick Resume”.

tomshardware.com