Το 2020 εξελίσσεται ως μια “περίεργη” χρονιά, από την άποψη ότι πολλοί publishers πήραν την απόφαση να μεταθέσουν τις ημερομηνίες κυκλοφορίας των πρωτοκλασάτων τίτλων τους. Σε αρκετές δε περιπτώσεις, η απόφαση αυτή πάρθηκε πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Παρά το γεγονός αυτό, στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς η βιβλιοθήκη τίτλων του PS4 εμπλουτίστηκε με μνημειώδη games, όπως το Final Fantasy VII Remake και το NiOh 2.
Πολύ σύντομα οι κάτοχοι του PS4 θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν δύο ακόμη αποκλειστικούς τίτλους, το The Last of Us Part II, καθώς και το Ghost of Tsushima. Χωρίς να θέλουμε να μειώσουμε την επερχόμενη δημιουργία της Sucker Punch, είναι δεδομένο ότι ο διάδοχος του εξαιρετικού The Last of Us αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των παικτών τις προσεχείς εβδομάδες.

Το νέο κεφάλαιο της σειράς έχει ήδη φτάσει στα χέρια μας και η Sony μας έδωσε την δυνατότητα να σας μεταφέρουμε ένα μικρό κομμάτι των εντυπώσεών μας. Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε εξαρχής ότι στο εν λόγω preview δεν υπάρχουν καθόλου spoilers, ενώ οι εντυπώσεις μας αφορούν μονάχα μια αποστολή διάρκειας δύο περίπου ωρών, η οποία εκτυλίσσεται σε ένα προχωρημένο στάδιο του παιχνιδιού. Ο σκοπός σας στη συγκεκριμένη αποστολή είναι να αναζητήσετε μια κοπέλα ονόματι Nora, η οποία βρίσκεται στο τοπικό νοσοκομείο. Το γιατί ακριβώς η 19χρονη πλέον Ellie αναζητά τη Nora θα το ανακαλύψετε μόνοι σας όταν κυκλοφορήσει το παιχνίδι…

Σε ότι αφορά το gameplay, το νέο κεφάλαιο της σειράς διατηρεί αναλλοίωτους τους βασικούς μηχανισμούς προκατόχου του, ωστόσο αυτή τη φορά δίνεται ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο κομμάτι του exploration. O κόσμος του The Last of Us Part II θα λέγαμε ότι είναι πιο open-ended και ανταμείβει όσους παίκτες αφιερώσουν τον χρόνο που απαιτείται για να τον εξερευνήσουν σπιθαμή προς σπιθαμή. Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε την εφευρετικότητα σας για να επισκεφθείτε περιοχές που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν απροσπέλαστες. Γενικώς το level design παρουσιάζει μεγαλύτερο verticality και ως εκ τούτου η έκταση που καλείστε να εξερευνήσετε είναι μεγαλύτερη.

Ο λόγος που το χαρακτηρίζουμε ως πιο open-ended από τον προκάτοχό του είναι γιατί ως επί τω πλείστον μπορείτε να μετακινηθείτε από ένα υποθετικό σημείο A σε ένα σημείο B με διάφορους τρόπους. Με τη χρήση δε stealth τακτικών είναι εφικτό να φτάσετε στον προορισμό σας χωρίς να γίνετε αντιληπτοί από τους αντιπάλους σας. Για να πούμε την αλήθεια, εμείς προτιμήσαμε να ακολουθήσουμε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, εξοντώνοντας κάθε εχθρό που βρίσκονταν στο διάβα μας. Βέβαια για να πετύχουμε το σκοπό μας -χωρίς να καταναλώσουμε όλα μας τα πυρομαχικά- έπρεπε να κινηθούμε αθόρυβα, να προκαλέσουμε διάφορους αντιπερισπασμούς και γενικώς να “απομονώσουμε” τον εχθρό που θέλουμε να εξουδετερώσουμε από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του.

Όπως και στο The Last of Us, οι εχθροί χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες, στους επιζώντες, οι οποίοι με τη σειρά τους ανήκουν σε διάφορες παρατάξεις, και στους infected. Για να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας έπρεπε να περάσουμε μέσα από μια σειρά κτηρίων αντιμετωπίζοντας παράλληλα αρκετούς stalkers. Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι στις εν λόγω αναμετρήσεις, η καρδιά μας χτύπαγε πιο δυνατά και η αδρεναλίνη μας είχε εκτοξευτεί στα ύψη. Οι stalkers κινούνται αθόρυβα και ως εκ τούτου είναι αδύνατο να τους εντοπίσετε με την ακοή σας, παρά μόνο όταν είναι πολύ αργά… Δοκιμάσαμε να τους “ξετρυπώσουμε” προκαλώντας θόρυβο (πετώντας μπουκάλια ή τούβλα), αλλά διαπιστώσαμε ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων εξερευνούσαν φευγαλέα την πηγή του θορύβου και στη συνέχεια επέστρεφαν πίσω στις θέσεις του.

Η συμπεριφορά των stalkers, αλλά και αυτή των “ανθρώπινων” αντιπάλων, μας ωθεί να σχηματίσουμε μια ιδιαίτερα θετική άποψη για το Α.Ι. Οι εχθρικοί επιζώντες δρουν ομαδικά με όλη τη σημασία της λέξεως και ως εκ τούτου θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για να επιβιώσετε. Εάν ένας εχθρός εντοπίσει το πτώμα ενός συμπολεμιστή του, τότε θα σπεύσει για να εξερευνήσει και θα ειδοποιήσει τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του να είναι προσεκτικοί. Στην περίπτωση που ένας αντίπαλος σας εντοπίσει, τότε όλη η ομάδα θα κινηθεί εναντίον σας. Οι επιθετικές αυτές κινήσεις είναι μελετημένες, με την έννοια ότι δεν έρχονται όλοι οι εχθροί κατά πάνω σας. Αντιθέτως, κάποιοι προσπαθούν να σας “καθηλώσουν” στη θέση σας παρέχοντας suppresive fire, ενώ τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας κινούνται κυκλωτικά εναντίον σας.

Σε οπτικοακουστικό επίπεδο, είναι φανερό ότι η Naughty Dog ξεπέρασε τον εαυτό της παρουσιάζοντάς μας ένα αρτιότατο αποτέλεσμα. Τα screenshots που συνοδεύουν το preview μας μιλούν από μόνα τους, ωστόσο θα θέλαμε να σημειώσουμε την τρομακτική πρόοδο που έχει συντελεστεί στο κομμάτι των animations, ιδίως στα πρόσωπα και στη βλάστηση. Ανάλογες θετικές εντυπώσεις αφήνει τόσο το voice acting, όσο και το συνολικό sound design.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να αναφερθούμε στα γεγονότα που μεσολαβούν πριν και μετά από τη συγκεκριμένη αποστολή, ωστόσο το σενάριο, η πλοκή και γενικότερα η αφήγηση της ιστορίας θα είναι αυτή που θα καθορίσει την τελική άποψή μας για το The Last of Us Part II. Μείνετε λοιπόν συντονισμένοι για το αναλυτικό review μας, το οποίο θα δημοσιευθεί την Παρασκευή 12 Ιουνίου.

To The Last of Us Part II θα κυκλοφορήσει στις 19 Ιουνίου για PS4.
ign.gr